De eerste dag in Florida

17 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Gisteren zijn we naar Florida gereisd. Door schoonzoon Bas en kleindochter Yara zijn we donderdagavond naar het hotel gebracht in de buurt van Schiphol. Vrijdagmorgen zijn we keurig met de hotel shuttle op de luchthaven afgeleverd. We hebben de koffers afgegeven en konden toen nog ff in de tax free shoppen, verder dan een paar boekjes kwamen we niet. Het vliegtuig van Lufthansa wat ons naar Frankfurt moest brengen had een uur vertraging, maar we waren mooi op tijd voor de overstap op de 747 naar Orlando.

Het is wel een lange zit, 10 uren naar Orlando maar we kwamen redelijk fit in Orlando aan. De paspoortcontrole nam wel anderhalf uur in beslag omdat alles met de hand moest, en in een 747 gaan nog altijd ruim 400 man. Toen we er eindelijk door waren konden we door naar de autoverhuur. We hebben een mooie Dodge Grand Caravan GT om ons de komende 3 weken te vervoeren.

Na een veel te korte nacht, we waren al om een uur of half 4 wakker zijn we eerst maar eens naar de Wallmart gegaan voor de inkopen. Belangrijk onderdeel van het eerste bezoek aan de Wallmart, het scoren van een koelbox. Geen overbodige luxe, het is hier steeds boven de 30 graden. De koelboxen waren nagenoeg uitverkocht, een gevolg van het hamsteren vorige week voor de hurricane Irma, dat heeft er flink ingehakt in de staat Florida. Overal zie je ploegen electriciens aan het werk om de stroom weer aan te sluiten.

Vandaag zijn we ook naar het Kennedy Space Center geweest, een verzameling van allerlei zaken die te maken hebben met de ruimtevaart en de NASA. Een indrukwekkende tentoonstelling van o.a. de space shuttle Atlantis. Daarna nog naar het strand geweest in Cocoa. Nu is het alweer 11 uur geweest, tijd om het bed op te zoeken en wat slaap in te halen.

1. Bart en Diny:
    17 september 2017
    Hoi, fijn dat de vlucht goed is verlopen. Ja 10 uur vliegen is lang, maar hoort erbij. Leuk om weer met jullie mee te reizen.
    Heerlijke temperatuur zeg, betert dat hier! Geniet ervan en weer een fijne dag.
    Bart en Diny
  2. Mannie mannes:
    17 september 2017
    hoop dat jully een goede nacht rust hebben gehad en dan morgen maar weer genieten kus van my
  3. Zoltan:
    17 september 2017
    Fijn dat jullie goed te plek zijn! Ben benieuwd naar de foto s straks. Helemaal van cape canaveral😊