Van Pensacola Beach naar New Orleans

20 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vanochtend weer op tijd wakker, Ria dacht dat het 10 voor 7 was, de wekker stond op die tijd. We hebben een goede nacht gemaakt zegt ze. Ik kijk op mijn telefoon, die geeft aan 03.51. Ok, dus nog niet zo’n goede nacht. Omdraaien en verder slapen is het devies. Afijn om 7 uur zijn we opgestaan en hebben rustig aangeschoven aan het ontbijt. Daarna de zwemkleding aangedaan, want we wilden nog even zwemmen in de Golf van Mexico. Lekker in de zon geweest tot een uur of 10. Toen terug naar het hotel, douchen en andere kleding aan. Je gaat niet in je zandplunje nog ruim 300 km rijden. Dat is niet fijn.

We zijn van Florida via Alabama en Mississippi naar Louisiana gereden, het werd steeds warmer, van 86 Fahrenheit naar 91 naar 96 en in New Orleans een dikke plensbui. 75 graden Fahrenheit. Een stuk koeler. Na de bui vloog de temperatuur weer omhoog en het vochtigheidsgehalte was ook hoog. Toen we naar het centrum liepen, liepen mij (Hotze) de straaltjes al over het voorhoofd.

We zijn langs de Mississipi rivier gelopen, daar lagen de Queen Creole en de Nantchez radarboten klaar om met gasten te varen. Morgen gaan we een diner/Jazz optreden aanschouwen op de Nantchez. We hebben de boten uitgezwaaid en zijn verder de stad gaan verkennen.

Aanvankelijk viel dat wat tegen, maar toen we bij Bourbon Street kwamen waande je je in Las Vegas. Allemaal kroegen en eetgelegenheden met live muziek. Jazz, Dixieland en meer.

Geweldig om mee te maken. We hebben er gegeten en een paar biertjes gehad. Het was moeilijk toe te geven aan onze moeheid, we zouden hier de hele nacht wel een feestje kunnen vieren. Afijn morgen weer een dag.

1. Bart en Diny:
    20 september 2017
    Heerlijk al die mooie ervaringen. Beleven, zien nu andere dingen dan vorig jaar.
    Jongens geniet er met volle teugen van. Veel plezier vandaag.
    Bart en Diny
  2. Mannie mannes:
    20 september 2017
    al weer een mooie dag gehad wat mooi dat jully zoo genietenv eel plezier nog kusv an my
  3. Johan stoppels:
    Echt heel mooi.