Savannah

1 oktober 2017 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst op tijd opgestaan, want we wilden de stad Savannah van dicht bij bekijken. We hadden er positieve dingen over gehoord, mooie huizen en pleinen/parken. Nou dat was niets teveel gezegd. Wat is Savannah een prachtige stad. Echt “Georgia on my mind” zoals Ray Charles dat zo mooi zong. We hebben de auto voor 10 uur vanmorgen geparkeerd, met het idee we gaan een na een uur of zes weer verder richting Florida, maar al gauw kwamen we erachter; dit is zo’n mooie stad, hier blijven we nog een nacht.

We hebben dus vanmiddag hetzelfde hotel als afgelopen nacht geboekt. Dat was goed bevallen en dan nog maar een nacht. Afijn we zijn dus tot een uur of 8 vanavond in Savannah gebleven. We hebben eerst een hop on hop off geboekt, de hele ronde gemaakt en zo bepaald welke delen van de stad we lopend zouden doen. Nou gelopen hebben we, de stappenteller stond voor vandaag boven de 20.000 stappen. Veel panden op de foto gezet, Ria heeft meer dan 200 foto’s gemaakt. Het ene pand nog mooier dan het andere. En dan de bomen die er staan in de straten en de parken, ik weet niet wat voor bomen het zijn, het leken eikenbomen. Er hing een soort slierten aan die je ook wel gebruikt om bloemstukken in te maken. Heel apart om te zien.

Het Forsyth Park is het grote park in Savannah, het deed ons denken aan Central Park in New York. Veel kleiner, maar er gebeurde van alles. Men was er aan het hardlopen, voetballen en er waren speeltuinen en een grote fontein. Met de zon erop deed het sprookjesachtig aan. Savannah is ook de trouw hoofdstad van de USA, in het park waren op een gegeven moment 3 bruidsparen om foto’s te maken.

We hebben heerlijk op een terrasje gegeten, met live muziek. We zijn nog bij een feestje van de Hispanic’s geweest (Spaans taligen), dat stond in het teken van geld inzamelen voor de slachtoffers van het natuurgeweld in Mexico en Puerto Rico. Heerlijk Puertoricaans fruit gegeten met een speciaal sausje erop.

Kortom Savannah heeft ons hart gestolen met de terrasjes, muziek overal, vele parken en standbeelden en daarbij was er een heel relaxte sfeer, zen eigenlijk.

Morgen weer een nieuwe dag, dan rijden we door naar Saint Augustin in Florida. Dat moet ook een mooie plaats zijn.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    1 oktober 2017
    Bijzonder bijzonder. Alles zo te lezsn. Relax. Lekker eten. Gezelligheid. Ik snap dat Ria zoveel foto's maakt. Van zo'n plek heb je er nooit genoeg. Dank weer voor het mee laten genieten. Lekker slapen en morgen voorzichtig aan op de weg. Knuf.
  2. Carolien:
    1 oktober 2017
    Vanochtend helemaal bijgelezen, ik was een beetje achterop... Wat een prachtige reis weer! Morgenochtend vliegen Aafje en ik naar Kos, vieren dat we 25 jaar vriendinnetjes zijn :)
    Blijf vooral genieten! Groetjessss
  3. Ankie:
    1 oktober 2017
    Prachtige foto's Ria. Mooi en heerlijk daar rond te zwerven en te genieten van de stad, terras en muziek. Mooie reisverhalen weer Hotze. Leuk om te lezen!!