Orlando - Fort Myers Beach

4 oktober 2017 - Fort Myers Beach, Florida, Verenigde Staten

We zijn nu echt aan het aftellen, overmorgen rond deze tijd hangen we alweer in de lucht onderweg naar Europa. Vanochtend weer lekker rustig aangedaan en op ons gemakje een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad in het hotel. Daarna in de auto gestapt om van Orlando naar Fort Myers Beach te gaan rijden. We hebben onderweg flink wat sinaasappel plantages gezien. Sinaasappels zijn het nummer 1 fruit van Florida.

Het weer was aanvankelijk prima, maar in de loop van de dag verschenen er toch wel regenbuien. Er werd hier vanavond regen verwacht en we hebben inderdaad een klein buitje gehad. Vanmiddag was het echter zonnig hier en zijn we zo uit het hotel het strand op gelopen. Het was wel een heel breed strand, we moesten wel een paar honderd meter lopen om bij het water te komen.

We hadden geen moeite om het water in te gaan. De buiten temperatuur was ongeveer 27 graden celsius, de water temperatuur ongeveer 30 graden. Heerlijk gewoon. Er stond een stevige aflandige wind, maar met zo’n groot strand houdt dat in dat als je op het strand zat dat je werd gezandstraald. Handoek om, dan viel het wel mee. Alles kwam onder het zand te zitten, zelfs de brillenkokers die goed dicht waren vertoonden binnenin sporen van zand.

Het was niet druk op het strand. Wij waren er en nog een Duits echtpaar met 2 kinderen. Veel vogels waren er wel. Strandlopers, meeuwen en veel pelikanen, die opvlogen en dan met een duik in het water probeerden een visje te verschalken. Prachtig om ze zo bezig te zien.

Na het bezoek aan het strand zijn we nog even naar de poolbar van het hotel te gaan om wat te drinken. In de bar liep Henry rond, een grote Amerikaanse zilverreiger. Wat zijn die beesten groot, hij was ongeveer een meter hoog en niet schuw. Na de borrel eerst maar even douchen om al het zand van het lichaam en uit de haren te spoelen. Vanavond hebben we in het restaurant bij het hotel gegeten, een prima maaltijd.

Morgen op tijd eruit om te kijken of we een tour met een airboat kunnen boeken over de Everglades vanuit Everglades City.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    4 oktober 2017
    Zooo nog plannen genoeg nu de tijd voortschrijdt zie ik. Mooi man. Wat een bijzonder mooie beestenwereld beleven jullie nu. Dit heeft toch ook wat. Grote statigr trotse Henry.. Prachtig. Nu lekker slapen en dan morgen heerlijk gaan zien en beleven wat jullie nog willen doen. Toch wel een raar idee dat de drie weken bijna om zijn. Is heel snel gegaan. Lekker dromen, gezond weer op en heerlijk verder genieten. Doooeeeiiiii!!!!
  2. Mannie mannes:
    4 oktober 2017
    weer een mooie dag achter de rug zuper hoe dat jully je vermaken nog even dan begind de terug reis veelplezier nog de groeten
  3. Ankie:
    4 oktober 2017
    Prachtig hoor de zee daar en die enorme brede witte stranden. Ongerepte natuur. Mooi ook die ruige wolken en tropische bomen. Groot zijn die pelikanen ook. Heerlijke wereld. I love the sea. Nog maar ff flink genieten!. Hoi hoi!