Van Orlando naar Tallahassee

18 september 2017 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag stond de lange rit (420 kilometer) van Orlando naar Tallahassee op het programma. We zouden onderweg naar 2 verschillende State Parks, maar die waren beide gesloten als gevolg van hurricane Irma. Ook in dit gedeelte van Florida had Irma zich niet ongemoeid gelaten. Er lagen erg veel bomen om en ook stond het water overal erg hoog. We mochten dus die parken niet in, better safe than sorry. Eigenlijk was de rit dus vandaag niet zoveel aan, de onderbrekingen gingen niet door en daarom waren we net na 16.00 uur al in Tallahassee.

Dit gaf ons wel mooi de tijd om even rustig rond te kijken en na een bezoek aan een stadspark en o.a. het parlement van Florida waren we weer mooi op tijd terug. Morgenvroeg rijden we eerst naar Wakulla Spring State Park, waar we zeekoeien kunnen zien in het schoonste en diepste zoetwater van Florida. We hebben voor morgen een hotel geregeld aan het strand in Pensacola Beach en voor overmorgen  en de dagen erna in  de buurt van het French Quarter in New Orleans. We blijven 3 nachten in New Orleans en willen een boottocht maken over de Missisippi rivier  en wat verschillende jazz cafeetjes bezoeken alvorens we vrijdag a.s. weer wat noordelijker gaan.

Vandaag dus verder niet veel te vertellen, we hebben een pizzaatje gehaald en die opgegeten voor de motelkamer. Biertje erbij, wie doet je wat.

Ps: Gisteren geen foto’s bij het verslag omdat de Wifi voor de laptop constant uitviel. Vandaar nu er pas bij.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    18 september 2017
    Goedemorgen! Ondanks de aanpassingen in het programma gaat het goed lees ik. Er staan leuke dingen op het programma voor de komende dagen. Spijkerbroeken gekocht bij de Outlet, Hotze?
    Lekker slapen straks en morgen weer veel nieuwe indrukken op doen.
    Veel groetjes, Antje.
  2. Ankie:
    18 september 2017
    Jammer, maar wel heel pracht programma voor de volgende dagen. Het is daar zowiezo genieten. En wat een pracht bak van een auto zeg. Daar kunnen jullie 't wel in uithouden de komende weken denk ik😉 Groetjes!
  3. Mannie mannes:
    18 september 2017
    hallo dus jully vermaken je best dat er bomen op de weg lagen en de parken niet in konden morgen maar weer beter vermaak je maar het is daar mooi weer hier regen de groeten mannie