Van Tallahassee naar Pensacola Beach

19 september 2017 - Pensacola Beach, Verenigde Staten

Vanochtend waren we alweer op tijd wakker en hebben lekker rustig aan gedaan. Om 09.00 uur vertrokken om eerst wat boodschapjes te doen, daarna zijn we vanuit Tellahassee doorgereden naar Wakulla State Park, eindelijk een State Park gevonden in Florida dat open was. En wat voor een park, schitterende ongerepte natuur, wat we maar voor een deel konden zien, verreweg het grootste gedeelte is niet voor mensen toegankelijk.

We zijn met een bootje de rivier opgeweest en hebben prachtig uitleg gekregen over de flora en fauna in het park. De rivier ontspringt op ongeveer 70 meter onder het aardoppervlak en komt dan naar boven met meer dan een miljoen gallon water per 24 uur. Je ziet het kristal heldere water stromen en vele dieren vinden het fijn vlak bij de bron te zwemmen.

De eerste dieren die we zagen waren 2 Manatee’s oftewel zeekoeien. Die lagen lekker net onder de waterlijn te dobberen. Indrukwekkende dieren die per dag een tiende van hun lichaamsgewicht eten. De park ranger die mee was zei ook dat van de uitlaatgassen van zo’n Manatee je een heel huis zou kunnen verwarmen. Zoveel methaan stoten die dieren uit.

Verderop vooral schildpadden, Ibissen, andere vogels en Aligators. De vissen die er zwommen waren zo blij dat ze regelmatig uit het water sprongen tot wel een meter hoog. Helaas hebben we die niet op de foto gekregen.

Nadat we uit het State Park zijn gegaan zijn we richting onze nieuwe verblijfplaats Pensacola Beach gereden. Dit ligt in een andere tijdzone, zodat het verschil met Nederland nu 7 uren is.

In Pensacola Beach hebben we een heerlijke hotelkamer met uitzicht gekregen. We zijn eerst naar het strand gegaan en hebben met de beentjes even in de Golf van Mexico gestaan. Daarna zijn we in een beach tent gegaan, hebben een paar biertjes gedronken en meteen daar ook maar het diner gedaan. Heerlijk. Morgenvroeg maar even zwemmen in de zee voor we naar de volgende stop New Orleans gaan.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    19 september 2017
    Wat een prachtige belevenissen!
  2. Mannie mannes:
    19 september 2017
    wat een mooie werelddat is echt genieten en mooi weer er by genieten de groeten mannie
  3. Ankie:
    GENIETEN!!!
  4. Carolien:
    19 september 2017
    Hey Hotze en Ria, dat klinkt al weer als een mooi avontuur. En wat een heel andere natuur. Veel plezier en genieten :)