Welkom op mijn reisblog!

17 juli 2016 - Leeuwarden, Nederland

We gaan dit jaar weer naar Amerika op vakantie. Onze reis in 2014 naar de Verenigde Staten van Amerika is ons erg goed bevallen, dit smaakt naar meer.

Onze reis in 2014 was een vastgestelde reis, we wisten per dag waar we heen gingen, alle hotels e.d. lagen al vast. Dit jaar gaan we het anders doen. We hebben de tickets voor de vliegreis al geboekt, de huurauto is al geregeld en de eerste 2 overnachtingen in het Four Queens Hotel aan de Freemont street 202 te Las Vegas is geregeld. De rest nog niet, maar dat zien we onderweg wel. De ESTA is al geregeld, we mogen in ieder geval in het vliegtuig stappen naar de USA.

We hebben de route al wel globaal in ons hoofd zitten en op papier staan. Vanuit Las Vegas richting Bryce Canyon, Zion nationaal park, richting Salt Lake City. Grand Teton NP, door naar Yellowstone NP. Daarna Cody, en via Devils Tower door naar Rapid City. Daar valt Mount Rushmore te bewonderen. Van daaruit richting Cheyenne en dan Denver de hoofdstad van Colorado. Dan door richting Moab, waar Arches NP en Canyonlands zijn. Daarna  naar Page, daar kunnen we naar de Horseshoebend, Antilope Canyon en Glenn Canyon. Hierna nog door naar de Grand Canyon en via een stukje route 66 weer terug naar Las Vegas. Al met al zo'n 5000 kilometer rijden.

We hopen dat we alles kunnen zien, maar willen er ook van genieten. Als dat betekent dat we wat moeten overslaan, dan moet dat maar. Wat we missen zetten we dan wel op de bucket list voor een volgende keer.

1. Reislogger:
    17 juli 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Maaike van der Goot:
    1 september 2016
    Veel plezier. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Geniet ervan.