Kingman – Las Vegas en huiswaarts.

22 september 2016 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Na een heerlijke douche gisteren zijn we rustig aan richting Las Vegas gereden. We hoefden maar 160 kilometers te rijden vandaag dus tijd genoeg. Al voor de middag kwamen we in Las Vegas aan, veel te vroeg om in het hotel in te checken. We hebben daarom een paar afslagen eerder gepakt en zijn naar een Outlet Shopping Center gegaan. Een van de vele outlets die Amerika rijk is. We hebben daar wat rondgestruind om te kijken of we iets van onze gading konden vinden, maar verder dan een broodje en een koffie/thee bij de Starbucks zijn we niet gekomen.

Daarna door naar het Flamingo hotel op de strip van Las Vegas. Volgens mij nog meer dan New York een city that never sleeps. Wat een bedrijvigheid daar, ons hotel was ook zo groot dat het wel een fabriek leek zoveel mensen werken daar.

We kwamen op de 6e verdieping van de 28 die er in dat hotel zijn. Eerst spullen uitladen en daarna de strip op. Wat hebben we veel gelopen, ik had op het laatst vocht in de knie en mijn kuiten waren nogal pijnlijk. Het was in tegenstelling tot ruim 2 weken geleden aangenaam qua temperatuur, toen 40 graden, nu een aangename 26 – 28 graden. Ria had er eigenlijk nog niet genoeg van maar we zijn om een uur of 1 ’s nachts toch maar naar het hotel gegaan en hebben een half uur later de luikjes dicht gedaan. De wekker om half 8 gezet om toch maar rustig aan te kunnen doen. Om 8 uur stonden we beide naast het bed en hebben in het hotel ontbeten met een croissant en koffie/thee en hebben nog even de tuin van het hotel verkend. Allemaal exotische vogels en Koi karpers waren er aanwezig.

Toen de auto eerst maar eens gereorganiseerd en alles proberen in de koffers te krijgen, met Ria haar inzicht en mijn brute kracht is dat gelukt. Toen de huurauto nog wegbrengen, we hebben de koelbox gedoneerd aan charity, de medewerker van Alamo gaf me zijn woord dat het goed terecht zou komen. We hebben deze 3 weken flink wat kilometers gereden, met de eerste auto tot Salt Lake City 1032 mijl, met de vervangende auto de rest van de tour afgemaakt en met die auto ongeveer 2860 mijl gereden. Samen dus afgerond 3890 mijl is 6259 kilometer. Maar rijden over Amerikaanse wegen is veel relaxter dan over Nederlandse wegen rijden. We zijn met een bus naar het vliegveld Mc Carren gebracht waar we rustig aan konden inchecken. Ik schrijf dit stukje nu na de eerste vlucht van Las Vegas naar Minneapolis. Op de luchthaven van Minneapolis is ook Free Wi-Fi en daar maak ik nu gebruik van.

Ik neem aan dat de vlucht van Minneapolis naar Amsterdam voorspoedig verloopt.

Dit was onze laatste bijdrage aan deze blog over onze vakantie in Amerika 2016. Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten, aan de reacties die we hebben gehad kunnen we daar wel een beetje van uitgaan. Wij hebben het in ieder geval heel erg naar onze zin gehad, Amerika is een van onze favoriete vakantielanden. We ‘ll be back (someday)

Groet,

Ria en Hotze

1. Antje de Ruiter_Brink:
    22 september 2016
    Dank jullie wel voor deze laatste en alle andere berichten zosat wij jullie dagelijkse belevenissen konden mee beleven. Zo is het ook een beetje onze vakantie geworden. Fijn dat het eerste gedeelte van de reis goed is gegaan. Nu de laatste uren nog. Tot later vandaag.
  2. JH Vloedbeld:
    22 september 2016
    dank voor het delen van jullie ervaingen.
    Goede reis en tot ziens
  3. Gert:
    22 september 2016
    Leuk om jullie reis mee te hebben gemaakt. Yellowstone park staat nu ook op mijn verlanglijstje. Veel kilometers gereden.
    Goede reis terug en welkom thuis.
  4. Carolien:
    22 september 2016
    Wat maakten jullie een mooie reis. Wij vonden het fijn om mee te genieten, dank daarvoor. Eerst nog veilig thuiskomen en dan nog lang nagenieten :)
  5. Bart en Diny:
    22 september 2016
    We hebben meegenoten! Dank je wel voor jullie verhalen en foto's.
    Goede reis.
    Groetjes Bart en Diny
  6. Ankie:
    22 september 2016
    Genoten van jullie belevenissen. Prachtige foto's voorbij zien komen. Dus eigenlijk een beetje meegereisd. Dat was fantastisch leuk. Ik zal het missen de komende dagen. Wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad. Dat wordt thuis nog heel lang nagenieten en heel veel foto's bekijken. Veilge vlucht terug. Hoop jullie snel te zien en te spreken. Dikke tút op e snut voor jumme!!
    Tot snel xx