Williams – Seligman – Kingman

20 september 2016 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend rustig aan gedaan, weer ff uitgeslapen omdat we toch niet zover hoefden vandaag. Eerst maar ff aan de koffie, thee en een fruitontbijt. Daarna rustig om ons heen gekeken en wat inkopen gedaan. Het was een erg warme dag met temperaturen boven de 30 graden.

Vandaag een dag die stond in het teken van route 66, je weet wel die weg van Chicago naar Santa Monica bij Los Angeles. Twee jaar geleden al eens een klein stukje gereden ook bij Williams, maar vandaag het hele stuk tot Kingman ongeveer 200 kilometer.

Delen van de weg zijn opgenomen inde I-40 De Interstate tussen Flagstaff en Los Angeles, maar ook delen lagen er nog gewoon zei het dat het onderhoud aan deze weg op een laag pitje staat. Er is nog steeds wel verkeer op deze weg, het zijn ook voornamelijk toeristen die hier gebruik van maken, toeristen zoals wij met een hang naar het verleden toen alles nog mooi en deugdzaam was. Ik moet je zeggen dat er ook veel jongeren stopten bij de winkels en uitspanningen die vergeven waren van “ouwe meuk” uit de jaren 50 en 60. Alles wat maar een beetje met die tijd te maken had vind je hier, wat wij al lang op de schroothoop zouden deponeren, vind je hier nog in, op of aan de gebouwen langs deze oh zo opgehemelde route 66.

En ik moet je zeggen het heeft wel wat. Er zijn ook hele stukken van de weg waar je niets tegenkomt, alleen asfalt en geen dorpjes of steden en dus ook geen route 66 prullaria.

Maar de steden Williams , Seligman (vooral) en Kingman gebruiken het sentiment van route 66 maar al te graag om hun spullen aan de man te krijgen en dat is ze bij ons ook gelukt. We hebben wat dingetjes gekocht. Dat kon nog net tussen de busladingen Chinezen door, die hier worden gedumpt.

Bij de Hackberry General Store was Ria wat erg enthousiast aan het fotograferen dat ze niet in de gaten had dat er ook Cactussen stonden en ze kwam met eentje in aanraking bij het achteruit lopen. Ik heb samen met haar de stekels uit haar achterste moeten verwijderen. Dat was erg pijnlijk (niet voor mij overigens).

Afijn op het eind van de middag in het Motel aangekomen en daar ff rustig gesetteld. Alvast voor morgen een hotel op de strip in Las Vegas geregeld, op 300 meter van de fonteinen van de Belagio. We willen deze reis in stijl afsluiten. Morgen weer een nieuw verhaal van onze belevenissen.

1. Gert:
    20 september 2016
    Geniet van de laatste dagen.
  2. Ankie:
    20 september 2016
    Weer een prachtig verhaal Hotze. Heb de foto's bekeken. Tjeempie wat een verzameling van spullen zeg daar aan die route 66. Af en toe kom je Elvis zelfs tegen. Lijkt me wel ontzettend leuk om een keertje mee te maken, je weet wel.. net als in de fillum....
    Heb stiekum moeten grijnzen dat je cactusresten uit Ria haar achterwerk moest plukken. Haha. Maar pijnlijk is het zeker!!

Veel plezier morgen!
  3. Antje:
    20 september 2016
    Zo zo stekels in het achterwerk. Niet de gezelligste plaats. Gelukkig zijn ze er uit en kun je weer zitten. Leuk al die oude dingen te zien. Wat een vooruitgang in een halve eeuw. In stijl afsluiten in Las Vegas. Prachtig. De reis vliegt om. Wat een herinnering zijn er gemaakt en komen er de komende uren nog bij. Hier lezen wij graag mee, kijken uit naar de fotos. Tot snel. Groetjes from Ljouwert.
  4. Ineke:
    21 september 2016
    Dit was een mooi 'stekelig' verhaal. Mooie herinnering, teminstr als alle stekels tenminste verwijdert zijn anders moet je later alsnog op de 'stekelblaren' zitten. Lijkt me ook geen pretje. Hopelijk eindigd de vakantie met een zachte landing. Ik zal jullie verhalen en avontuurtjes en fotoos wel missen hoor!Geniet nog van de laatste dagen!