Van New Orleans naar Natchez

22 september 2017 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Gisteren hebben we het zo druk gehad en te moe bij het hotel aangekomen dat het schrijven van een blog er bij is ingeschoten. Gistermorgen zijn we op tijd het hotel in New Orleans weer uitgestapt en met de streetcar (Tram) naar het centrum gegaan om daar over te stappen in een andere streetcar naar het City Park van New Orleans. Dit is een stadspark dat ongeveer anderhalf keer zo groot is als het Central Park in New York. We hebben daar een tandem gehuurd en zijn door het park gefietst. Eerst Hotze voorop en Ria achterop, het laatste deel andersom. Voor beiden beviel het voorop zitten het best, de achterste zat wat te laag om goed te kunnen fietsen. Nadat wederom de lucht betrok en er onweer dreigde hebben we de fietsen weer ingeleverd en zijn met de streetcar weer richting centrum gereden. We zaten net op tijd in de streetcar toen de hemel weer vele liters water naar beneden liet vloeien. We zijn daarna naar de pier gegaan, we wilden een avondcruise maken met diner op stoomschip de “Natchez”.

Helaas waren alle plaatsen voor het diner al uitverkocht dus hebben we maar gekozen voor alleen de cruise, maar wel met live Jazz muziek. De dukes of dixieland, die mannen kunnen een aardig stukje muziek spelen. Het swingde de hele avond door.

De Natchez is een stoomboot zoals er op de Mississipi rivier vroeger duizenden rondvoeren, voornamelijk om balen katoen te vervoeren. Nu worden ze alleen nog gebruikt om toeristen zoals wij een leuke avond te bezorgen. De huidige Natchez was van 1975, de stoommotor die erin ligt is van 1925. We hebben er even bij gekeken, veel lawaai en ontzettend heet,maar wel erg intressant.

Nadat we terug zijn gevaren en zijn ontscheept zijn we weer naar Bourbon street gelopen en hebben daar nog even een afzakkertje genomen.

Vanochtend hebben we besloten niet langer in het hotel te blijven, maar om verder te gaan. We zijn op tijd uitgecheckt en zijn met de streetcar de stad weer ingegaan. Eerst naar de French Market gegaan om even wat rond te neuzen en wat aankopen te doen. Daarna doorgelopen naar het Louis Armstrong park. Louis Armstrong (Satchmo) is misschien wel de meest bekende Jazz speler ooit. Hij leefde van 1901 tot 1971 en was trompet virtuoos. Er staat ook een prachtig standbeeld van deze grootheid. Nadat we het park hebben verlaten zijn we met de streetcar terug naar onze auto om vervolgens naar de plaats Natchez in de staat Mississipi te rijden.

We zijn nog even in het Casino van het hotel geweest om wat geld te verliezen en te dineren. Nu lag dat Casino een kilometer van het hotel af aan de rivier. Ook niet een klein Casino, maar nog ietsje groter dan het Casino in Leeuwarden. Ria kon haar hart ff ophalen. Morgen rijden we eerst naar Vicksburg en daarna naar ??? Memphis is morgen te ver, daar gaan we overmorgen naar toe.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    22 september 2017
    Kan jullie hoofd al deze mooie indrukken nog aan? Het klinkt allemaal goed en gezellig. De foto's bevestigen dat beeld. Ik kan steeds wel zeggen "doorgaan met genieten" maar dat doen jullie al volop. Dat kan hier ook niet anders. Dank voor de verhalen en de foto's. Het blijft aan deze kant van de oceaan een plezier om s morgens wakker te worden. Heel veel groetjes from Ljouwert.
  2. Annemie van Dorst:
    Hi,
    na de tussenstop in Vicksburg doorrijden
    naar Clarksdale. Één middag en avond heb
    je genoeg aan daar. Uiteraard foto's maken
    bij Crossroads en 's avonds naar Bluesclub
    Ground Zero van Morgan Freeman gaan. Leuke
    sfeer en goede live muziek!
    Een dag later ben je dan zo in Memphis.
    Wij waren er 2 weken geleden 😃
    Ik geniet van jullie blogs!
    Groet, Annemie van Dorst
  3. Mannie mannes:
    22 september 2017
    wat is het toch morgens mooi om de verhalen te lezenen foto zien veel plezier nog
  4. Ankie:
    22 september 2017
    Prachtige foto's, mooie belevenissen of zoals Louis Armstrong het zo prachtig bezong: 🎶 What a wonderful world 🎶
    Enjoy!!