Van Natchez naar Clarksdale

23 september 2017 - Clarksdale, Mississippi, Verenigde Staten

Vanmorgen weer mooi op tijd opgestaan, we hadden weer een lange dag voor de boeg. Eerst zijn we naar Louisisana gereden naar de Frogmore Plantation. Daar hebben we een rondleiding gehad langs de gebouwen van de boerderij en de verblijven van de slaven. Het was heel intressant, wat er vroeger aan handwerk werd gedaan om de katoen zover te krijgen dat het in de baal van 500 Lb (225 kg) kwam. Kon men vroeger met het handwerk 3 balen per dag produceren, tegenwoordig doet men met de moderne machines daar ongeveer 5 minuten over.

Het was heel intressant hoe er werd geleefd en gewerkt door de slaven en hoe de verhoudingen toen lagen. Nadat we hier vandaan kwamen was de morgen alweer om en we moesten nog een behoorlijk stuk rijden naar Clarcksdale.We hebben eerst nog een stuk van de Natchez Scenic Parkway gereden voor we op de highway kwamen.

Tegen de avond zijn we naar de Crossroads gereden waar de verkeersborden zijn vervangen door gitaren, daarna doorgereden naar de Ground Zero bluesclub, waar we een optreden hebben gezien van een bluesheld uit de omgeving. (vraag me niet naar zijn naam, geen flauw idee). De eigenaar van de Ground Zero bluesclub is niemand minder dan Hollywood Acteur Morgan Freeman. We zijn hier niet zolang gebleven, blues is niet helemaal ons ding. Het pand was wel heel doorleefd en overal was met stiften teksten op geschreven.

Nu weer in het hotel, morgen rijden we door naar Memphis, we willen Hotel Lorraine bezoeken, hier werd op 4 april 1968 Marten Luther King doodgeschoten en we willen uiteraard naar Graceland, het huis en de begraafplaats (Elvis has left the building) van the King.

1. Bart en Diny:
    23 september 2017
    Mooi verhaal, toch erg leuk om zo mee te reizen. Een heel ander Amerika dan vorig jaar.
    Veel plezier en geniet lekker.
    Bart en Diny