Van Clarksdale naar Memphis

24 september 2017 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag maar eens rustig aan gedaan, de vele kilometers in de laatste dagen zijn ons niet in de koude kleren gaan zitten. Vandaag dus uitgeslapen en op het laatste moment uitgecheckt uit ons hotel in Clarksdale. Het was maar anderhalf uur rijden naar Memphis dus dat viel wel mee. We zijn eerst naar Mulberry straat gereden, naar het Lorraine Hotel. Hier voor kamer 306 werd op 4 april 1968 Dr. Martin Luther King doodgeschoten. Martin Luther King kwam op voor de zwarte bevolking die nog steeds werd onderdrukt en gediscrimineerd. Hij was naar Memphis gekomen om stakende spoorweg medewerkers te ondersteunen in hun strijd voor gelijkheid. “I have a dream” klonk het vandaag ook nog in Mulberry street.

Daarna zijn we naar ons hotel voor de komende nacht gereden. Dit hotel ligt tegen het landgoed Graceland aan, het landgoed van de 40 jaar geleden overleden King Elvis aan.

Aangezien het landgoed om 17.00 uur dicht ging skippen we dit tot morgenvroeg. De middag hebben we doorgebracht bij het zwembad en dat was heerlijk.

Tegen het eind van de middag zijn we met de bus naar het centrum van Memphis gegaan, we moesten overstappen op een bepaald punt, de buschauffeuse nam even contact op met de chauffeur van lijn 57, zodat ze ongeveer gelijktijdig zouden aankomen. Aldus geschiedde, de bus van lijn 57 heeft even op ons gewacht. Het is blijkbaar niet vertrouwd om als blanke toerist op een bus te moeten wachten in downtown Memphis.

We zijn veilig aangekomen in Beale Street, de uitgaansstraat van Memphis. Op een stuk van een halve kilometer stonden meer dan 10 politiewagens en bij de ingang werd iedereen om een id gevraagd en werd er gecontroleerd op het bezit van wapens. Dat gaf aan de ene kant wel een veilig gevoel, maar als je Beale Street uitgaat weer een wat minder veilig gevoel. We hebben in een cafe een heerlijke maaltijd genoten met een paar biertjes en een band die allerlei muziekstijlen ten gehore bracht. Al me al een geslaagde avond. Toen we naar huis gingen hebben we maar niet voor de bus gekozen, maar de 15 kilometer naar ons hotel maar met de taxi gedaan. Onderweg even gezellig met de chauffeur gekeuveld, hij gaat volgende week op vakantie naar Las Vegas.

Al met al een prima relaxte dag. Op naar morgen.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    24 september 2017
    Ik snap het dubbele gevoel van de veiligheid. Verstandige keuze van de taxi denk ik en ook nog even leuk het gesprek met de chauffeur. Truste en veel plezier morgen op Graceland. Veel groetjes.
  2. Mannie mannes:
    24 september 2017
    weer een geslaagde dag wat mooi dat july zoo genieten goede nacht