Graceland

25 september 2017 - Memphis, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag de dag dat we naar Graceland gingen. Wow wat was dit een belevenis. Op tijd zijn we opgestaan, alles ingepakt en in de auto gezet en ontbijt gehad in het hotel. Daarna lopend naar Graceland, de ingang was 300 meter vanaf het hotel dus we waren er zo. Alles is er strak geregisseerd en je kon uit verschillende pakketten kiezen.

Wij hebben gekozen voor de experiance tour met de vliegtuigen. Toen we binnen kwamen werden we eerst begeleid naar een filmzaal waar het leven van Elvis aan je voorbij kwam. Daarna ging je op de foto en kwam je in een rij om met een busje naar de andere kant van de Elvis Presley Boulevard te gaan waar het huis stond. We kregen allemaal een Ipad mee met koptelefoon en je kon verschillende talen kiezen, waaronder het Nederlands. Per kamer kreeg je te horen wat voor kamer het was en wat speciale anekdotes erover. Heel erg mooi opgezet.

Op 8 januari 1935 is Elvis geboren in Tupolo Mississipi. Hij is overleden te Graceland op 16 augustus1977. Hij had net een potje Racketball gespeeld in zijn rackethall en nog een paar nummers op de piano gespeeld. Hij ging even rusten voor zijn optreden die avond, maar is toen overleden.

Aan het eind van de mansion tour kwam je in de herinneringstuin, waar Elvis ligt begraven met zijn ouders en grootmoeder. Ook is er een gedenksteen voor zijn bij de geboorte overleden tweelingbroer Jesse.

We waren allebei een beetje verdrietig daar bij het graf, het zal de emotie en de indrukken van Graceland zijn geweest.

Naderhand weer met het busje terug naar het museum, waar we o.a. al zijn auto’s kledingstukken, gouden platen etc. en zijn vliegtuigen hebben gezien. Al met al een zeer geslaagde dag. We zijn ongeveer 5 uren zoet geweest op het landgoed en de musea.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    25 september 2017
    Poeh, ik kan mij voorstellen dat dit wat met je doet. Het is op deze manier meer dan alleen bekijken. Je wordt meegenomen in zijn leven en overlijden. Fantastich dat het ook in het nederlands te volgen is. Van dit geheel word je best een beetje stil. Bijzondere plek om te zijn geweest. Nu maar lekker slapen en al dezs indrukken een plaatsje geven. Truste.
  2. Ankie:
    25 september 2017
    The King of rock and roll. Wat byzonder om daar op Graceland Elvis zijn "paleis" te aanschouwen. Hij was naast rock en roll ook een groot gospelzanger. Wat een stem. Jammer dat het hem geen geluk bracht en drugs en pillen een einde aan zijn leven maakten.
  3. Ankie:
    25 september 2017
    The king of rock en roll! Wat een impact zal dat hebben om daar op Graceland zijn "paleis" te bekijken. Naast rock en roll heeft hij ook veel gospel gezongen. Pracht stem. Jammer dat dit alles hem geen geluk bracht en hij door pillen en drugs aan zijn einde is gekomen. Mooi filmpje ervan gemaakt Ria! Leuk om mee te kijken.
  4. Ankie:
    Sorry nieuwe telefoon........
  5. Mannie mannes:
    25 september 2017
    wat een belevenis zuper die foto geweldig mooi om te zien