Reis en eerste dag Amerika 2016

3 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De eerste dag in Amerika

De reis naar Amerika verliep voorspoedig. We hebben overnacht in het Ibis hotel in Badhoevedorp, alwaar de wekker om 04.00 uur afliep. Er wordt van je verwacht dat je voor de reis naar Amerika 3 uren voor de vlucht aanwezig bent en aangezien we om 08.00 uur zouden vliegen wilden we dus om 05.00 uur op Schiphol zijn. De bus van Ibis was er om 12 minuten voor 5 zodat we op tijd op de luchthaven waren.

We hebben allebei een koffer met ruimbagage en een koffertje voor in de cabine, maar een daarvan hebben we ook een maar gewoon ingecheckt voor in het ruim.

We vertrokken om 20 over 8 dus redelijk op tijd en hadden een aangename vlucht. Niet al te veel turbulentie en waren voor 10.00 uur (16.00 NL tijd) in Detroit.

De aansluitende vlucht was om 12.05 uur dus we hadden nog even de tijd. In het vliegtuig hadden we ontbijt gehad (ei met tomaat en spinazie en wat broodjes, crackers e.d.)

Ria vond dat ei met spinazie e.d. maar niks, dus had ik 2 porties. Maar toch hadden we nog wel zin aan wat. Op het vliegveld was een Mac……dus ’s ochtends om kwart voor 11 aan de kipnuggets en een quarterpounder. We vielen niet op tussen de Amerikanen die dat ook aten.

De vlucht van Detroit naar Las Vegas was in een kleinere Airbus A320 waar 3 stoelen naast elkaar staan en maar 1 gangpad. Toen wij in het vliegtuig kwamen zat onze medepassagier al in zijn stoel aan het gangpad gepropt. Ria is maar bij het raam gaan zitten en ik gezellig er tussenin. Toch wel apart naast een passagier van ongeveer 150 kilo te zitten……

Tijdens de vlucht naar Las Vegas werd al gezegd dat de laatste 20 minuten bumpy zouden zijn. Nu in het hotel hebben we af en toe nog steeds het gevoel heen en weer te worden geschud. Maar ach het waren maar 20 minuten. 2 jaar geleden hebben we de hele vlucht over de Atlantische Oceaan zitten schudden.

Aangekomen in Las Vegas liepen we bij de gate gelijk al tegen de gokkasten aan. We moesten in een soort Metro naar de Bagage claim om de bagage op te halen en konden meteen in een bus stappen die ons naar autoverhuurstation bracht. Allemaal super geregeld.

We hadden voor fullsize gekozen, maar kregen een upgrade naar Premium Size. Dat zijn slagschepen van ruim 5 meter met in ieder geval een 6 cilinder motor. Wij kwamen uit bij een Buick Impala omdat die voorzien was van een aantal USB poorten. We hebben een stickje mee met muziek dat kan in ieder geval worden afgespeeld.

We zijn toen via de strip naar ons hotel in Freemontstreet gereden en hebben daar ingecheckt.

Ria heeft nog ff wat dollars in de speelautomaten het gedaan en stond op een gegeven moment op een winst van ongeveer 50$. Het begin van de $ 20.000.000,-

Later is die 50 dollar ook weer opgemaakt, maar wat maakt het uit.

Op tijd op bed gegaan en om half 5 wakker. Kijken wat deze dag gaat worden.

1. Ankie:
    3 september 2016
    Mooi, eerste reisverhaal gelezen. Hoop dat het geschud nu snel uit jullie lijf is. Gelukkig Ria niet de hele reis!!!!! Het genieten is begonnen. Have fun together, I think that will be easy
  2. Gert:
    3 september 2016
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Mooie auto, maar hoe moet je daarin de route in monument Valley rijden?? ;-). Veel plezier. Groetjes Gert