2e dag Las Vegas en Calico

4 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Amerika 3 september 2016

Vandaag de tweede dag in Amerika. Aangezien we vroeg op bed lagen waren we ook weer op tijd uit bed. Na de sanitaire plichtplegingen zijn we eerst maar eens inkopen gaan doen bij de Wall Mart. Van deze superstores hebben ze er 27 in Las Vegas en de meeste ervan zijn 24/7 open. We waren er voor 7 uur ’s ochtends en hebben er eerst maar eens koffie/thee gedronken. Daarna de winkel in voor de eerste levensbehoeften zoals een koelbox, ijs e.d.

Ria is eerst op zoek gegaan naar de bakjes fruit en de salades. Eten is in Amerika geen probleem, je moet alleen zorgen dat je niet dezelfde eetgewoonten overneemt. Laten we zeggen dat wat in Nederland Obese is, is hier maatje M.

Op Youtube thuis hadden we de nodige filmpjes gezien o.a. van mijn oud collega Nico Pitstra. Hij was o.a. in Calico geweest, dit is een ghosttown waar je kunt rondstruinen. We moesten er wel ff een stukje voor rijden, 150 mijl enkele reis, maar dan heb je ook wat.

We hebben eerst een stop gemaakt in Primm een plaatsje op de grens van Nevada en Californie. Daar stond een fashion outlet. Ik heb er een paar spijkerbroeken en sneakers gekocht. Ria kwam er bekaaid af met alleen een paar slippers.

In Calico hebben we een paar uren rondgestruind, o.a. een gunshow gezien (Sheriff en deputy tegen een paar bankrovers). Daarna weer terug naar Las Vegas (helaas geen Peggy Sue Douwe Huizinga). We zijn via de strip teruggereden, man, man, wat is dat een gekkenhuis op de zaterdagavond.

In Freemont Street kon je ook bijna over de koppen lopen. Freemont Street is downtown Las Vegas en was in vroeger dagen het uitgaansgebied in Las Vegas voordat de strip er was. Nadat de strip dat had overgenomen kwijnde Freemont Street wat weg. De laatste jaren heeft men daar wat aan gedaan en het bruist er weer als vanouds.

Ria wou nog ff wat geld in de gokautomaten werpen. Je moet weten dat ze het laatste jaar van alles wat ze op marktplaats heeft verkocht de opbrengst in een potje heeft gedaan en dat mocht vergokken in Las Vegas. Dat was wel ongeveer € 200,- dus zo’n $ 220,-.

De eerste avond heeft haar $30,- gekost, gisteren kwam ze er na een investering van $40 er met $120 weer uit. Dus het resultaat van 2 avondjes gokken $50,00 winst.

Vanmorgen alweer vroeg op. Vandaag verlaten we de drukte van Las Vegas en gaan naar ZION NP. Kijken wat de dag ons brengt.

1. Bart en Diny:
    Hoi,
    Heel erg leuk om jullie zo te volgen.
    Veel reisplezier!
    Groetjes Bart en Diny
  2. Ankie:
    4 september 2016
    Weer een pracht verhaal Hotze en Ria. Ik volg jullie op de voet, heb het programma gelezen. Dat belooft nog wat de komende weken. Enjoy your wunderful trip lieve mensen!
  3. Carolien:
    4 september 2016
    Hoi, fijn een veilige reis, beetje schudden maar toch dan sta je toch in Las Vegas met beide benen op de grond ;)
    Nu op naar Zion, prachtig! Angels landing trail schijnt de mooiste wandeling te zijn. Staat die ook op jullie programma? Ben benieuwd.
    In ieder geval veel plezier!