Las Vegas – St. George

5 september 2016 - Valley of Fire, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we uitgecheckt en het 4 Queens hotel en Las Vegas verlaten. We zijn eerst weer naar de Wall Mart gereden om weer wat inkopen te doen voor het ontbijt. Broodjes en fruit is toch wel favoriet.

We hebben rustig aan gedaan en zijn richting de Hooverdam gereden. Eerst boven op de grote boogbrug gestaan en later over de Hooverdam zelf gereden. Het was er aardig druk met dagjes mensen. Daarna zijn we Lake Mead NP ingegaan en  hebben om het meer gereden. Onderweg schoot er ineens een beest (Steenbok?) voor de auto langs, net op het moment dat Ria aan het filmen was. In de loop van de middag zijn we ook nog in Valley of Fire State Park in geweest (bedankt voor de tip Gert), hier waren ook prachtige rotsformaties. We zouden er een trail lopen, maar dat was te veel van het goede. Het was boven de 40 graden en na een paar honderd meter hadden we de eerste fles water al leeg en door het rulle zand merk je dat het te warm is voor deze trail.

Vlak voor de grens tussen Nevada en Arizona nog even de Starbucks aangedaan om Ria haar koffiegebrek op te lossen.

We zijn rustig aan terug gereden en kwamen kwart voor 6 in St. George (Utah) aan. Nevada, Californie en Arizona hebben de pacific tijdzone ( NL tijd min 9 uren), echter in Utah geldt Mountain Time (NL tijd min 8 uren) dus was het al kwart voor 7. Alles op de kamer gebracht en ff uitrusten. Zo dadelijk nog ff naar de pizzahut tegenover het hotel om de inwendige mens te versterken en daarna de luikjes dicht, kijken of we nu wel een volledige nacht kunnen slapen. Las Vegas was leuk, maar erg druk en hysterisch. Daar kon je niet goed van slapen.

1. JH Vloedbeld:
    5 september 2016
    vanmorgen op kantoor jullie eerste drie dagen ervaring gelezen.
    Super klinkt het allemaal, mooie foto's.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Have fun, enjoy!
    Gr. JH
  2. Ankie:
    5 september 2016
    Hoi Hotze en Ria, zo smorgens eerst reis verslag lezen. Geweldig!!! Prachtige foto's ook! Hoop dat jullie nu een goede nacht draaien. Alhoewel er ongelooflijk veel indrukken op je afkomen. Ik heb t hier al. Hahaha. Lekker slape!
  3. Gert:
    5 september 2016
    Leuk te lezen dat jullie Valley of fire ook mooi vonden. Het heet niet voor niets Valley of fire, niet alleen vanwege de kleuren. Toen wij er waren was het bewolkt en koeler. White domes route was daardoor goed te doen.