St. George - ZION NP - Panguitch

6 september 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd opgestaan in St. George en alvast de koffers in de auto gezet. We hadden ditmaal een hotel waar je ook kon ontbijten, waar de Amerikanen het druk hadden met het bakken van de wafels gingen wij een broodje eten. Dat was op zich geen succes, het brood leek wel een week oud, zo droog was het. Bleek dat dit brood was bedoeld om in een toaster te doen en dan te besmeren met pindakaas EN jam. Dat leek me geen goed idee. We hebben ons dus beperkt tot koffie/thee, jus d’orange, melk en een eitje. Afijn we hadden in ieder geval iets binnen.

Daarna weer op pad in de Chevrolet. (per abuis in mijn eerste blog een Buick genoemd). Het was ongeveer 70 kilometer rijden naar ZION NP. Eerst bij de winkel de koelbox weer gevuld. De route er naar toe was ook mooi, de natuur werd steeds ruiger. Ria zei nog het is hier al mooi, hoe moet dat dan straks in het park zijn.

In ZION aangekomen werden we overweldigd door de natuur, prachtige rotsformaties in vele kleurschakeringen. Het had een hoog WOWWW gehalte

We zijn eerst met de auto het park doorgereden, nou ja doorgereden? Ik moest bij elke hoek en parkeerplaats stoppen omdat er weer wat op de gevoelige plaat moest worden vastgelegd.

Toen we bij de east entrance kwamen zijn we weer terug gereden naar het museum en hebben daar de auto geparkeerd. We zijn met de bus van het park naar het verste punt gegaan en hebben daar een trail van 3,5 kilometer gedaan en kwamen zo bij de ingang van de Narrows. Daar kun je nog door lopen, maar dan moet je door het ijskoude water en we hadden ook niet het juiste schoeisel om dat te kunnen doen. We zijn even op blote voeten door het water geweest, maar gleden bijna uit. Geen goed plan.

We zijn in het zonnetje gaan zitten drogen en zijn toen terug gelopen. Met de bus terug naar The Grotto, het begin van de trail Angels Landing. Voor mensen met hoogtevrees zoals ik geen aanrader en we hebben hem dus ook niet gedaan, we zijn teruggelopen naar The ZION Lodge en hebben daar ff een capucchino en thee genomen. Daarna met de bus terug naar de auto en zijn we richting Panguitch gereden Nog in het park een gil van Ria, ze zag een aantal steenbokken, die moesten weer op de foto.

In Panguitch zijn we naar het Hotel te gaan, om vervolgens naar het Cowboys Smokehouse cafe gegaan om te eten. Ria met een salade met kip, ik ging voor het ruigere echte mannending de T-bone steak. Heerlijk.

Morgen staat Bryce Canyon op het programma.

1. Zoltan:
    6 september 2016
    Wilde de wijsneus al niet uithangen leuke stukjes jongens! Lees ze met veel plezier! Dikke tuut van ons!
  2. JH Vloedbeld:
    super gaaf Hotze en Ria
    en ja wat het merk van de auto betreft, allemaal GM dus vergissen ............
    veel plezier weer vandaag en ik lees graag het vervolg
    gr. Janhendrik
  3. Carolien:
    6 september 2016
    ik geniet mee van jullie genieten, heerlijk. In Bryce is de wandeling onderin de canyon een aanrader!
  4. Ankie:
    6 september 2016
    Wat een belevenis Hotze en Ria daar aan de andere kant van de oceaan. Heerlijk om te lezen 's morgens. Prachtige foto's en video's
    Tot morgen naar weer.