Panguitch – Bryce Canyon – Salina

7 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd opgestaan omdat we een hele dag Bryce Canyon wilden bezoeken. Twee jaar geleden zijn we ook al in Bryce geweest, maar door het strakke tijdschema zijn we toen maar 3 uurtjes in het park geweest en konden we niet afdalen en ook geen hikes doen.

We waren om half 10 in Bryce, het was er nog lekker rustig, We hebben de auto bij het Sunrise point neergezet en zijn toen met de bus naar Insperation point gegaan. Van daaruit zijn we via Sunset point naar Sunrise point gelopen, ongeveer 2 kilometer. Dat ging allemaal supergoed zodat we besloten toch maar af te dalen in de Canyon.

Vanuit Sunrise point hebben we de Queens Garden gelopen (http://wandelingen-usa.nl/Bryce/queensgarden.html) en deels de Navajo trail (http://wandelingen-usa.nl/Bryce/Navajotrail.html) aangezien het warm was viel het laatste stuk inderdaad niet mee. Maar wel hele mooie plaatjes geschoten.

Na veel gehijg en gepuf (meer dan 20.000 stappen op de stappenteller van Ria) zijn we de auto in gegaan en alsnog naar het eindpunt van Bryce Canyon gereden om nog wat van het verste deel te zien. Toen we het park uit gingen hebben we bij Ruby’s Inn nog ff een bakje gedaan en ook even zonnebrand creme en after sun gekocht. We zijn nogal rood geworden vandaag.

We wilden graag overnachten bij Ruby;s Inn, dat heeft ons 2 jaar geleden erg voldaan, maar het hotel was helemaal vol.

Aangezien we morgen in Salt Lake City willen zijn hebben we de eerste 200 kilometer tussen Bryce en Salt Lake alvast maar afgelegd en zijn we neergestreken in het Super 8 hotel in Salina. Dan hoeven we morgen maar 230 kilometer te rijden naar Salt Lake City.

Fijn dat zoveel mensen plezier beleven aan onze blog. Via reislogger kunnen we zien dat er al meer dan 180 mensen onze avonturen volgen en er zijn al meer dan 1000 pageviews geweest.

Ook hebben we al bijna 1500 kilometer afgelegd, maar dat voelt niet zo omdat je hier heel erg ontspannen kunt rijden in een schitterende omgeving.

1. Carolien:
    7 september 2016
    Geweldig, ik zie jullie foto's en lezen het verhaal met een smile van oor tot oor. Ik zie mezelf er zo weer lopen. Ben heel benieuwd naar Salt Lake City, daar zijn wij niet geweest. Goeie reis weer verder!