Salina - Salt Lake City

8 september 2016 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag niet een heel erg lange rit voor de boeg, nl. van Salina naar Salt Lake City. Dit is ongeveer 230 kilometer. Vandaag was niet een van onze beste dagen. Het begon al toen we net waren weggereden. Ik navigeer met Here Drive op de windows telefoon, dat is een gratis navigatie die je bij elke windows telefoon kunt downloaden.

De telefoon was waarschijnlijk nog niet wakker en stuurde me de snelweg op, om vervolgens keurig te melden dat ik me om moest draaien. Dat kon wel bij de volgende afslag ongeveer 10 kilometer verder.Diezelfde 10 kilometers weer terug en toen nog de 230 naar Salt Lake City.

Ria had nog last van hoofdpijn en misselijkheid, waarschijnlijk te wijten aan de vermoeidheid van te weinig slaap en dat ze gisteren is verbrand in haar nek. Aangekomen in Salt Lake City zijn we gelijk naar het hotel gegaan en we konden ook meteen op de kamer om 13.00 uur.

Ria is even onder de wol gegaan en toen ben ik naar de airport gereden om mijn verhaal over de auto te doen. In de boordcomputer van de Chevrolet wordt ook aangegeven hoeveel olie er nog in zit. Twee dagen geleden was dit nog 45%, maar vandaag was het al gezakt naar 25%. Dat is niet goed als je o.a. Yellowstone NP nog op het programma hebt en als je daar met een kapotte auto staat ben je verder van huis.

Ik kreeg meteen een andere auto aangeboden omdat ze wel inzagen dat het op deze manier niet door kon gaan. Ik kon alleen niet kiezen omdat ze alleen nog een Dodge Grand Caravan hadden staan. Nou ja dat moet dan maar .......

We zijn Salt Lake City nog even in gegaan, hebben wat foto’s gemaakt maar Ria voelde zich toen weer niet lekker. We zijn teruggereden naar het hotel en Ria is weer even plat gegaan. We hebben de tijd verder nuttig besteed door maar even een was te draaien en te drogen.

We zouden eerst nog een dag in SLC blijven, maar daarvoor heeft de stad te weinig te bieden. Misschien gaan we nog even kijken bij het Olympisch dorp en Olympic Oval, maar daarna vertrekken we richting Twin Falls in Idaho.

1. JH Vloedbeld:
    8 september 2016
    sterkte en beterschap voor Ria
    Oh je gaat verder in een bus !?
    Tuft ook lekker hoor.
    Ik hoor wel als jij je hebt laten bekeren in Salt Lake.
    Tip: Laat nergens je adres achter als je het niet op prijs stelt bekeerders aan de deur te krijgen in Leeuwarden.
  2. Ankie:
    8 september 2016
    Bah Ria, snel weer opknappen hoor. De prachtige bruisende watervallen in Idaho zullen je vast goed doen. Tút op e snut voor jumme allebeide. Veel plezier morgen. Benieuwd weer naar de foto's!
    Prachtig jullie zo te volgen!!