Salt Lake City – Twin Falls

9 september 2016 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Vanochtend weer op tijd uit de veren, we hebben de wekker standaard op half 8 staan, maar hebben dit de hele vakantie nog niet gehaald. Elke keer waren we al wakker voordat deze afliep, of zelfs al onderweg voor het half 8 was.

Het ging vanochtend met Ria weer iets beter, maar ze was nog wat brak. Bij de Wall Mart hebben we iets tegen koorts gehaald. Nou dat hielp, Ria was binnen een half uur weer de oude. Van de Wall Mart zijn we naar het Olympisch Park gereden. Ik heb gevraagd of we even binnen mochten kijken in de Olympic Oval en dat was geen probleem, we mochten zelfs de baan op en hebben de 400 meter dus gelopen. Aan de binnenkant van de 400 meter baan zijn 2 ijshockey banen, op een van deze banen werd shorttrack geoefend door de Amerikaanse ploeg en het ging behoorlijk snel. Aan de buitenkant lag nog een tartanbaan voor athletiek en daar konden de tribunes overheen als er schaatsen was.

We zijn door de kleedkamers onder de baan gegaan en de trap op naar het middenterrein. Hier wat foto’s geschoten en na de portier te hebben bedankt voor de gastvrijheid zijn we weer naar de auto gegaan. We hadden nog 350 kilometer te gaan naar Twin Falls in Idaho.

Onderweg kon je zien dat het landschap veranderde, van het dorre woestijnlandschap in Utah naar de rijke graanvelden van Idaho. Prachtige boerenbedrijven van ultra modern tot de eenzame boerenhuisjes met dito graanschuur die je wel uit de westerns of jaren 50 films kent.

Prachtig om te zien. De snelwegen in Idaho zijn ook een stuk rustiger dan de eerdere snelwegen die we hebben gereden. Met muziek van John Denver en Jason Mraz op de achtergrond heerlijk rijden. We waren ook mooi op tijd in Twin Falls.

Bij Twin Falls heb je een grotere en hogere waterval dan de bekende Niagara watervallen. Maar ja dan moet er wel water zijn. De watervallen waren nu nagenoeg droog. Desondanks hebben we nog heel wat mooie foto’s gemaakt en het lag in een mooi park. Mocht je willen zien hoe het er aan te gaat als er wel water naar beneden komt, kijk dan bijgaand Youtube filmpje:

Vanavond hebben we rustig aan gedaan en gaan op tijd op bed.

Morgen weer een dag, we gaan dan richting Wyoming.