Twin Falls – Jackson – Grand Teton – Etna

10 september 2016 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

We hebben een lange dag gehad vandaag, vanochtend vetrokken uit Twin Falls, maar na 2 kilometers te hebben gereden eerst de auto maar weer parkeren. Bij de grote brug over de rivier waren mensen aan het Base Jumpen. Springen van de brug met een mini parachute in de hand die dan de grote parachute laat openen. Het schijnt dat dat een van de weinige plaatsen in de USA is waar dat mag.

Daarna doorgereden naar Etna in Wyoming, een gigantische plaats met maar liefst 146 inwoners. Maar daar staat wel de blokhut waar we overnachten.

Toen we bijna in Wyoming waren hebben we nog in de file gestaan, zo ongeveer 10 minuten. Over de weg kwam een kudde schapen aan (in ieder geval meer dan 1000) die werden gehoed door 3 mannen met elk 2 honden. Een prachtig gezicht. Ria heeft er een leuk filmpje van gemaakt.

Vanmiddag zijn we nog in Jackson en Grand Teton NP geweest. In Grand Teton hebben we reeën gezien en hebben we gewandeld bij de rivier en het meer Jenny’s Lake. Op de terugweg in Jackson wat gegeten alvorens we teruggereden zijn naar Etna. Jackson is een beetje een cowboy dorp, we hebben daar ff rond gelopen en de sfeer in ons op genomen.

Vandaag hebben we ruim 650 kilometers gereden. Die 650 kilometers lijkt veel, maar het is zo anders rijden als in Nederland. Je gaat er eens uit en neemt wat foto’s. De Amerikaanse autobestuurder heeft rust in zich, niemand die hier haast heeft.

We zijn moe en kruipen onder ons wolven dekbed.  Oant Moarn.