West Yellowstone – Yellowstone NP – Cody

13 september 2016 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Na gisteren een prachtige dag met temperaturen ruim beven de 20 graden is het nu een heel andere dag. We worden wakker en de lucht is grijs, compleet bewolkt en het is ook nog eens erg koud. In West Yellowstone tikt de thermometer 39 graden Fahrenheit aan, zo tussen de 3 en 4 graden Celsius. Brrr. Voor het eerst sinds onze vakantie besluit ik om toch maar een lange broek aan te doen. Naarmate we verder het park inkomen daalt de temperatuur en veranderd de kleur van de omgeving waar we rondrijden, van groen naar wit. Die witte wereld is een mooi gezicht op kerstkaarten en wintergezichten, maar niet als je de eerste helft van september op vakantie bent.

Het betekent ook dat een aantal zaken die we voor vandaag op het programma hebben staan noodgedwongen moeten laten vervallen. De weg naar Mammoth Springs is afgesloten, daar kunnen we al niet heen omdat er nogal wat sneeuw ligt. Niet dat we er heen wouden rijden, maar ook de weg naar de zuidelijke ingang van het park is afgesloten, dat was hij gistermiddag al maar dit kwam door Wildfire, bosbranden.

We wilden vandaag de upper en lower falls bekijken, dat viel gedeeltelijk in het water. De Lower falls waren wel duidelijk te horen (het water valt daar bijna 100 meter naar beneden), maar niet te zien door de dichte mist die er omheen lag.

De Upper falls waren wel te zien, maar dan alleen van de zijkant, het mooie zicht van de voorkant kon helaas ook al niet vanwege de mist. Erg jammer omdat dat toch hoogtepunten van het bezoek aan Yellowstone NP hadden moeten zijn. We zijn nu rustig naar de oostkant van het park gereden en hebben na de East Entrence even bij een door Soshone gerund restaurant geluncht en koffie/thee gedronken.

Daarna door naar Cody waar we begin van de avond aankwamen. Cody staat bekend als de stad van Buffalo Bill. De echte naam van deze man was William F. Cody.

Morgen vroeg gaan we naar het museum gewijd aan hem en naar een deel van het dorp zoals dat er uitzag in de tijd dat hij leefde zo’n 100 jaar geleden. Daarna rijden we door naar Lander Wyoming, niet speciaal voor iets maar omdat het tussen Cody en Vernal in ligt. We hopen op beter weer, want de inhoud van onze koffers is niet berekend op lang koud weer.

1. Antje:
    13 september 2016
    Goedemorgen voor mij en lekker slapen voor jullie, Niet voor te stellen na alle foto's van eerder dat het nu zo koud bij jullie is. En wit. En ook nog mist. Dat is helemaal jammer want dan zie je zo weinig. Dank voor het verslag. Nu truste en straks gezond weer op met een dag met mineer mist en kou.
  2. JH Vloedbeld:
    13 september 2016
    Ria en Hotze, prachtig daar, Yellowstone roept veel herinnering op.
    ja en wat het weer betreft, daarvoor moet je hier zijn al dagen rond de 30 graden. Mocht je nog een foto van een grizzly hebben dan houd ik mij aanbevolen. Geniet er van en groet, JH
  3. Carolien:
    13 september 2016
    Hoe is het mogelijk, zulke grote verschillen! Jammer dat het jullie plan een beetje in de war schopt. Maar weer verder naar hopelijk hogere temperaturen. Het levert inderdaad wel prachtige plaatjes op met die bisons in de sneeuw!
  4. Ankie:
    Hoi Hotze en Ria,
    Prachtige foto's dit keer van een winters stukje Amerika. Heel mooi om dat ook mee te maken. Volgens mij gaan jullie gezien "de kaart" de zonnige kant weer uit en kan Hotze de korte broek snel weer aan!
    Lees elke dag jullie verslag, elke ochtend benieuwd wat jullie weer hebben beleefd en meegemaakt . En dat is werkelijk overweldigend!
    Enne wat die temperatuur hier betreft Ria.... Iedereen werkt bijna weer en met 32 graden in de stad op je werk of op je "stukje postzegel" is het echt wel zweten en plakken.
    (ook niks voor jou, haha) Maarre we mogen niet klagen en de avonden zijn heerlijk. Al is het hier half negen alweer donker!!

Nou hopelijk uitgerust staks naar Cody, Ria daar had je ook zo naar uitgekeken.
    Geniet ze, veel plezier en dikke tut voor jumme.
    Oant moarn!