Cody – Lander

14 september 2016 - Lander, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend lekker rustig aan gedaan, wat later uit bed en pas na 09.00 uur uitgecheckt. Voor ons eerste deel van de reis hoefden we niet zover, op ongeveer 500 meter van het hotel was een WalMart, daar even wat ingekocht voor de lunch en wat andere zaken. Daarna weer 500 meter verder naar het Buffalo Bill Center of the West. Dit is een museum, of eigenlijk 5 musea over het leven in het westen van de USA eind 19e begin 20e eeuw. Een museum over indianen, een over de natuur , een over wapens en nog een bibliotheek.

Het belangrijkste deel ging over het werken en leven van William Frederic Cody a.k.a. Buffalo Bill.

Hij heeft zijn naam gegeven aan de stad die hij begin vorige eeuw heeft gesticht en wat vergeven is van zijn afbeeldingen. Je kunt bijna geen kant op of je wordt al geconfronteerd met Buffalo Bill.

Deze man heeft in zijn leven het nodige gedaan, hij was o.a. stroper, werkte bij de pony express, zat bij de cavalerie, hoteleigenaar en was burgerverkenner voor het leger.

Hij is vooral bekend geworden als eigenaar van zijn eigen wild west show waarmee hij Amerika en Europa heeft veroverd in de laatste decennia van de 19e eeuw. In Nederland is hij overigens niet geweest. Het was erg druk in het museum en aan de kenteken platen van de auto’s op het parkeerterrein kon je bijna alle staten van de USA en Canada wel herkennen. Ik heb er niet een van Hawaii gezien.

Daarna zijn we naar de Old Trail Town geweest, dat is nog een stukje Cody zoals het er begin deze eeuw uitzag met dito huizen, schuren (barns), saloon, winkel en een hoop oude vergane chuckwagons (huifkarren). Men probeert het te conserveren en zonodig uit te breiden met gebouwen die vroeger ook in Cody stonden.

In de loop van de middag hebben we de auto maar weer gepakt om naar Lander te rijden, een stuk van zo’n 270 kilometer over 2 baans wegen. Verkeer reed er niet zoveel, afijn muzieke er op en mee zingen.

Morgen staat de rit naar Vernal in Utah op het programma, ongeveer 340 kilometer over 2 baans wegen. In Vernal kunnen we naar Fantasy Canyon. Afijn dat is morgen, nu eerst maar eens wat slaap pakken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ankie:
    14 september 2016
    Toch een prachtig stadje van die "Buffalo Bill"
    Het beroemde "wilde westen"
    Mooie foto's gemaakt, heel byzonder hoor!!!
    Vandaag op naar nieuwe avonturen!!!