Lander – Vernal

15 september 2016 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

Onderweg rijdend van Lander naar Vernal hadden Ria en ik het erover dat we volgende week om deze tijd alweer in het vliegtuig zitten terug naar Nederland. En zo’n laatste week van de vakantie gaat ook ontzettend snel. Maar je moet het maar zo zien, we hebben nog een hele week.

Vanochtend wilden we op tijd vertrekken want we moesten (en moeten) vandaag, morgen en overmorgen flink wat kilometers maken. We kwamen maar moeizaam op gang en hebben dus rustig aan gedaan. De rit ging door heuvels en dalen, en door het Flaming Gorge natuurgebied.Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om even wat te eten, drinken enz.

In de loop van de middag kwamen we aan bij het hotel in Vernal. We hadden geen zin om weer in de auto te stappen en 50 kilometers te moeten rijden naar de Fantasy Canyon, dat zou weer 100 kilometers betekenen en daar hadden we geen zin meer in. We hebben besloten maar te gaan zwemmen in het zwembad van het hotel, we waren de enigen dus we hadden de ruimte. Heerlijk zijn we daar uit gekomen, maar je voelt je daarna wel moe. In het hotel zat ook een steakrestaurant en laten we nu beide zin hebben gehad aan een flink stuk vlees. Het was over heerlijk, Amerikanen weten wel hoe ze een steak moeten klaarmaken.

Aangezien we bijna door onze voorraad drinken heen waren ben ik even lopend naar de Walmart gegaan op ongeveer 500 meter van het hotel. Ik heb wat bier en ijsthee opgehaald. Kom ik bij de kassa, vraagt de dame van de kassa om mijn id, onder de 21 jaar mag geen alcohol worden verkocht. Mijn bek viel me open. Ik zei dat ik bijna 57 jaar oud was maar dat geloofde ze niet. Ik had mijn paspoort nog op de hotelkamer liggen dus ze moest het doen met mijn rijbewijs. Ze keek me nog eens ongelovig aan. Ik heb tegen haar gezegd “This makes my day, god i love this country.” En met een “Have a nice day” ben ik er lachend uit gelopen.

We gaan vroeg onder de wol, de wekker staat vroeg morgen omdat we weer een lange rit hebben en we ook nog naar Arches NP in Moab willen. Naderhand nog ongeveer 70 kilometer rijden naar Monticello waar het volgende hotel op ons wacht.

De laatste week wordt nog erg druk met intressante bezienswaardigheden zoals Monument Valley, Antelope Canyon (gaan we zeker doen) Horseshoebend, Grand Canyon, een deel (ongeveer 200 kilometer) van route 66 en daarna nog een nacht in Las Vegas.

1. Antje:
    15 september 2016
    Hé jonge God. Beter zo dan andersom. Gespierd lijf hé dan krijg je dat. Haha. Ook lekker zo 'n rustige dag. Allebei even heerlijk bijkomen van alle indrukken. Nu op naar de volgende de belevenissenissen. Ga mooi door met genieten en natuurlijk foto's maken. Groetjes from Ljouwert.
  2. Ineke vd Ziel-Boekhout:
    15 september 2016
    Oooo geweldig! Een groter compliment kan je niet krijgen Ria. Hoop dat jullie nu weer wat op krachten
    zijn voor de volgende explosie van indrukken. Ik leef helemaal met jullie mee.