Vernal – Moab - Arches NP – Monticello

16 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

De wekker ging vroeg vanmorgen we waren om 8 uur al onderweg. Eerst moest er ongeveer 350 kilometer worden gereden naar Moab, waar Arches NP ligt.

Het was een afwisselende rit, beter dan die we gisteren hebben gereden. Het landschap veranderde voortdurend en de laatste 80 kilometer was door het dal van een Canyon, het leek wel of we door de Grand Canyon reden, zulke mooie bergen en prachtige vormen van rotsen.

In Moab hebben we eerst maar even getankt en wat inkopen gedaan anders hadden we het niet gered in het park Arches.

Arches is een Nationaal Park met verscheidene bogen die door de natuur zo zijn gevormd door erosie van water en wind. Op den duur zullen al deze bogen door de erosie verder afkalven en zal de zwaartekracht er voor zorgen dat ze instorten. Dat kan nog wel duizenden jaren duren voor het zover is. We hebben weer prachtige foto’s gemaakt van de rit er naar toe en van het Arches park, echter in het hotel is de Wi-fi van dusdanige kwaliteit dat ik blij mag zijn dat mijn blog, wat alleen tekst is kan worden geplaatst.

De foto’s van vandaag houden jullie uiteraard tegoed.

Morgen staat de rit richting Page op het programma, een deel van deze rit gaat door Monument Valley, een aantal rotspartijen die je wellicht kent uit de diverse (western) films die er zijn opgenomen. Daarna door naar Page waar we de horseshoebend en Antelope Canyon zullen bezoeken. We weten niet of dat allemaal op een dag kan, eventueel kan het ook een dag later, We hebben een hotel in Page zelf geboekt.

Morgen hopelijk wel een betere Wi-Fi verbinding.

1. Antje:
    16 september 2016
    Ogen te kort lees ik weer. Wat een bijzondere wereld daar waar jellie zijn. Gelukkig heb je voor foto's nemen geen rolletjes meer nodig want anders hadden jullie daar al een kleine koffer vol mee denk ik. Ook voor vandaag staat er weer het nodige op jullie programma. Prachtig. Wat een mooie reis!