Monticello – Monument Valley – Horseshoebend – Page

17 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend opgestaan om half 8 en we zaten om 9 uur in de auto voor weer een nieuw avontuur. En wat voor een avontuur, na een mooie rit naar Monument Valley met weer vele foto’s onderweg waren we rond het middaguur in Monument Valley. Daar zijn we bij het visitor center naar binnen gegaan, hier had je een prachtig uitzicht op de Butte’s

Butte’s zijn steile geïsoleerde heuvels zoals er in Monument Valley meerdere zijn.

Omdat we het onze huurauto niet wilden aandoen over de dirtroads van Monument Valley te rijden hebben we een tour van 2,5 uur geboekt bij de plaatselijke touroperator, een Navajo indiaan. Deze wou ons wel rondtoeren voor een vergoeding en aldus geschiedde. Eerst waren Ria en ik de enige passagiers, maar bij de 2e stop kwamen er nog 3 Duitse jongelui ons vergezellen.

Het was een prachtige tour die ons op plaatsen bracht die niet mochten worden bezocht door mensen die met hun eigen auto de dirtroads bereden. Je hebt wat gemist Gert. We zijn bij de indianen in hun lemen hut geweest en er werd uitgelegd hoe het met hun kruiden, handwerken en gebruiksvoorwerpen werkte. Ook zijn we in een grot geweest die voor Navajo erg belangrijk is, in de top was een rond gat , de eagle eye. Adelaars zijn belangrijk voor de Navajo, het zijn de boodschappers naar God en ze brengen boodschappen terug van boven. Het was al met al erg indrukwekkend. Na die ruime 2,5 uur hadden we weer heel wat kennis opgedaan en stof in onze haren verzameld.

We zijn toen richting Page gereden waar we hebben ingecheckt in het hotel en aangezien we een uur hadden gewonnen (Arizona is weer Pacific Tijdzone) zijn we naar de horseshoebend gereden. De horseshoebend is een ronding in de rivier helemaal uitgesleten in de rotsen van een paar honderd meter hoog. We waren niet de enigen die op dat idee waren gekomen.  Er stonden wel een paar honderd mensen te fotograferen en de meest gevaarlijke plek uit te zoeken om een selfie te maken. Aangezien ik hoogtevrees heb was dit voor mij niet zo’n pretje en dichter dan 1 meter van de rand ben ik ook niet geweest. Ria wel en ik heb er met angst en beven naar gekeken. Ik was blij dat we daar weer weg gingen en zijn op de terugweg aangestoken bij Denny’s. Dat is een restaurant keten in Amerika, we hadden er vaak genoeg een gezien, maar nog nooit binnen geweest. Heerlijk gegeten daar en daarna richting hotel om eerst maar eens goed te douchen. Wat knapt een mens daar van op.

Morgen eerst rustig aan doen en dan naar Antilope Canyon, een grot waar door de lichtinval je de mooiste foto’s kunt maken. We zijn benieuwd.

1. Carolien:
    17 september 2016
    Wij hebben geen rondtour gedaan bij monument valley, bij een volgende keer moeten we die dus zeker doen. Gaan jullie naar beide antelope canyons? Aafje en Okko hebben beide gezien en wij alleen de "lower". Geweldig mooi, je blijft fotograferen! Je hebt echt geen idee voordat je in de canyon afdaalt.
    A&O vonden de "lower" de mooiste. Ook de uitleg over het ontstaan was interessant.
    Heel veel genieten een zorg voor ruimte op je sd kaart :)
  2. Antje de Ruiter_Brink:
    17 september 2016
    Tjonge, Ria niet te gevaarlijk gaan doen! Een meter afstand is ook al heel dichtbij. Passen alle mooie belevenissen nog in jullie hoofd? Bijzondere mensen de indianen met een mooie levensfilosofie. Vandaag naar weer een bijzondere nadere plek. Ik zie nu al uit naar jullie foto's. Veel plezier!
  3. Ankie:
    17 september 2016
    Hoi Hotze en Ria. Pas laat jullie foto's en reisverslag bekeken. Wat weer een schitterend avontuur!! Wat geweldig dat jullie rondgereden zijn door deze indiaan waardoor jullie zoveel meer konden bekijken! "The eagle eye was ook heel byzonder.

En Hotze.... aan de ketting die vrouw met haar waaghalzerij!!! Brrrrr Ria enge zaken hoor.
    Oant moarn!