Page – Antelope Canyon – Lake Powell – Flagstaff

18 september 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag was wederom een bijzondere dag. En ook een qua uitersten in de hotelkeuze, we gingen van de meest luxe naar laten we zeggen een Motel aan de route 66 die de kenmerken van de jaren 60 nog in zich heeft (Een beetje vergane glorie dus)

Vanochtend hebben we ons laten verwennen bij het ontbijt, alles was er perfect geregeld. Nog even bij de winkel wat gekocht voor in de koelbox voor onderweg en toen naar Antelope Canyon.

Het was er erg druk en ik vreesde voor een lange wachttijd voor de Lower Antelope Canyon. Er werd geroepen 90 minuten, maar dat bleek bij ons niet waar. We kochten om 11.00 uur de tickets en we konden met de groep van 11.20 uur mee. Dat viel dus erg mee, we hadden een groep van ongeveer 16 man. Veel chinezen, 4 Duitse jongelui en een echtpaar van middelbare leeftijd uit Zwitserland.

Al met al een gemêleerd gezelschap. Om 11.20 uur liepen we naar de ingang van de Canyon, maar het duurde nog even voor je naar beneden kon afdalen. We stonden dus in de volle zon en dat was minder prettuig. De temperatuur liep al richting de 30 graden. Langzaam maar zeker kwam de tijd dat wij ook mochten afdalen. Er mocht op de trappen niet worden gefotografeerd en filmen was al helemaal uit den boze. En inderdaad 1 op de 10 hield zich daar aan. Je kon een waarschuwing krijgen en bij 2 waarschuwingen was het einde verhaal, yeah right….De gids was of blind en stokdoof of hij liet het maar gaan, het geklik van de camera’s was duidelijk te horen.

Eenmaal afgedaald kon het fotograferen beginnen, elk hoekje was mooi qua kleuren en lichtinval. Moeilijk te beschrijven, maar wie er al eens is geweest kan het beamen. Het duurde totaal ongeveer anderhalf uur en het was onder in de Canyon niet zo heet maar door de vele mensen wel benauwd. Eenmaal bovengekomen zijn we meteen de auto weer ingestapt en de airco even op oehoe gezet, We zijn naar de Denny’s gereden voor een lunch met icetea en icecappuchino. Dat ging er wel in met die warmte,  daarna naar de Glen Canyon dam doorgereden. Wat foto’s gemaakt en toen naar Lake Powell gegaan. Daar hebben we even wat rondgestruind, Ria heeft de voeten nog even nat gehad.

Even heerlijk op het strand gezeten en bootjes kijken. We zaten vlak bij de helling waar de bootjes in het water werden geladen of eruit gehaald. Dat was een drukte van belang. We zijn er niet lang gebleven, het was zo warm dat de airco in de auto je grootste vriend is. We moesten nog ruim 200 kilometer naar Flagstaff rijden omdat we daar een motel hadden geboekt, We zijn hemelsbreed 30 kilometer van de Grand Canyon langs gereden, maar de hotels waren of volgeboekt of onbetaalbaar. Het enige betaalbare alternatief was Flagstaff op 100 kilometer van de Grand Canyon. Ach, morgenvroeg een uur rijden en dan zijn we er ook.

Dus morgenvroeg naar Grand Canyon en morgenavond een hotel geboekt in Williams aan de route 66.

Nu maar hopen dat we vanavond een oog dichtdoen, Het motel ligt aan een redelijk drukke weg met daarnaast een spoorbaan van 4 tracks naast elkaar. Daar komen om de haverklap goederentreinen langs, met 3 locomotieven voorop, honderden wagons en een paar locomotieven erachteraan. We zien het wel, we gaan zo slapen het is nu bijna 10 uur. Morgen gezond weer op.

1. Antje:
    18 september 2016
    Wat een mooie herinneringen weer er bij. Super. Ook bedwants? Haha. Morgen inderdaad gezond weer op en vanaf nu zullen de hotels alleen maar beter zijn. Truste.
  2. Ankie:
    18 september 2016
    Wat een MAGISCHE wereld aan kleuren. Werkelijk schitterend mooi. Wat een indruk zal dat zijn als je afdaalt en die kleuren op je instromen! !! En inderdaad Hotze de uitgang die je zo mooi beschreef in een gevoel van een geboorte. Prachtig en indrukwekkend allemaal
    Verschil in klimaat hé, zo van -4 naar meer dan 30 graden.
    Gelukkig hebben jullie een vluchtroute naar de auto met airco. Dat zal Ria vooral ook erg waarderen haha

Geniet met hart en ziel van dit alles!
    Lieve groet, mij