Nashville - Great Smoky Mountains

29 september 2017 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Eindelijk weer een bericht op de blog. Gisteravond is het er niet van gekomen, ik had er de kracht niet meer voor. Gistermorgen vertrokken uit Nashville en we zijn gereden naar Pidgeon Forge. Dit plaatsje net voor de Great Smoky Mountains is een en al glitter en glamour. Het is een langgerekte plaats met alleen maar veredelde kermisattracties zoals een aantal skelterbanen en midgetgolfbanen.

Midden in Pidgeon Forge staat Dollywood, het hotel en de attracties zijn eigendom van Dolly Parton. Er staat o.a. een groot reuzenrad en er is een fontein die op muziek zijn water laat stromen. Eigenlijk Las Vegas in het klein, maar dan zonder de gokkasten en speeltafels. Toen we gisteren aankamen hebben we eerst gegeten in het steakhouse naast het hotel, en daarna zijn we gaan lopen naar Dollywood. Heen en terug was dat toch ruim 2 mijl. Vervolgens nog even in de auto gestapt om aan het begin van Pidgeon Forge wat foto’s te nemen van o.a. de Titanic, een huis dat op de kop staat en King Kong.

Vanochtend zijn we naar het nationaal park de Great Smoky Montains gereden. Het was ongeveer 7 mijl naar de ingang van het park, maar daar hebben we anderhalf uur over gedaan. Men was bezig bomen op te ruimen en toen kwam iedereen die naar het park wilde in een file terecht.

Volgens een tip van de ober van gisteravond moesten we naar het deel Cades Cove, daar waren o.a. beren met jongen. We zijn er heen gereden, maar beren hebben we niet gezien.

We hebben nog een trail gelopen naar een waterval, die hebben we wel gezien. De trail was een pad redelijk steil omhoog. We hebben onderweg even een praatje gemaakt met een echtpaar uit Tennessee. Ze waren 72 jaar oud, maar liepen de trail ook gewoon, zij het wat langzamer dan wij. Ze kwamen wat later bij de waterval, maar ze klommen nog even via een boom en een steile rots om bij de waterval te komen. Dus hebben wij dat ook gedaan om niet achter te blijven. Ria is nog even met de vrouw op de foto gegaan.

Toen we later bij de auto terug waren zijn we vervolgens nog naar de uitkijk toren gereden, maar de uitkijktoren was dicht. Daar op ruim 2000 meter hoogte kon het vest wel even aan, het was er niet warmer dan een graad of 16, heel wat anders dan die 30+ van de laatste weken.

We zijn het park uitgegaan na 6 uur zonder veel dieren te hebben gezien. Dit park valt eigenlijk in het niet in vergelijking tot de parken die we vorige jaren hebben gezien. Yellowstone had veel meer dieren en natuurschoon, maar we hebben ons er wel prima vermaakt.

We moesten nog op zoek naar een slaapplek. Maar eerst hebben we in een pizzeria een pizza gegeten. Daarna zouden we nog een half uur rijden en dan een hotel opzoeken. Nu dat werden er 10 minuten, het was aarde donker en er was veel vrachtverkeer en die grote jongens halen je links en rechts is. Vrachtwagens rijden hier ook gewoon met het verkeer mee, 130 km/u halen ze ook makkelijk.

Bij de eerstvolgende afslag hebben we een hotel geboekt, morgen maar kijken waar we dan belanden.

1. Mannie mannes:
    29 september 2017
    jully hebben weer een mooie dag achter de rug zuper om de verhalen te lezen nog een week tegaan dan is het al weer voorby genieten maar dikke kus van my
  2. Ankie:
    30 september 2017
    Prachtige foto's weer. Zo van een soort 'Las Vegas" vol glitter en glamour weer naar een heel ander gebied. Wat valt er veel te zien. Dolly Parton, Elvis Presley 's Graceland en nu dus Smokey Mountains, ook een werkelijk prachtig natuurgebied!!. Genieten maar weer. Benieuwd naar de volgende episode. Lieve groetjes uit Liwadden!!