Nashville

27 september 2017 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag eens even rustig aan gedaan, na een aantal hectische dagen even wat rust inbouwen.

Voor ons betekende dit wasdag.We hadden inmiddels een stevige voorraad was opgebouwd en nu we over de helft van onze vakantie zijn, moest er worden gewassen. We hadden becijferd 2 wassen en 2 keer de droger. Te  betalen in de machine met quarters. Eerst maar even wisselen bij de balie van het hotel. Met een hand vol quarters in de zak terug naar de wasmachine om fris van start te gaan…….Is de wasmachine kapot. Van de hotelmanager kregen we de quarters terug die we er hadden ingestopt en het adres op een halve mijl afstand van een wasserette.

Dus zijn we daar maar naar toe gereden. Voordeel is wel dat zowel de lichte als de donkere was gelijktijdig konden draaien. En daarna kon de gehele was in een droger. Het scheelde een hoop tijd. Er waren daar ook grote tafels waar je de was meteen kon opvouwen. Prima geregeld.

Nu we wat tijd over hadden zouden we even gaan zwemmen, echter het badpak van Ria was in geen velden of wegen te vinden. We hebben de koffers en de auto wel 2 keer op de kop gehad, maar konden haar badpak niet meer vinden. Dat is waarschijnlijk in Memphis achtergebleven tussen de handdoeken. Naar Memphis terug rijden is geen optie (heen en weer 700 kilometer), dus maar weer naar de shopping mall om een nieuwe te kopen.

Dat is dus geen doen eind september, volgens diverse verkoopsters zijn de badpakken al uit de winkels gehaald omdat het herfst is. Moeilijk te geloven als het buiten 34 graden celsius is. Afijn met een paar dagen zijn we weer bij zee (Atlantische Oceaan), maar eens kijken of daar nog een badpak te scoren is. Na een paar uren shopping mall maar weer naar het hotel en dan maar wat eerder de stad in.

Aangezien het betaalapparaat in de bus niet goed werkte mochten we nu gratis mee naar de binnenstad en dat scheelde een paar keer de klim over de brug. In de stad maar weer gegeten en een paar biertjes gedronken in een rooftop bar (dakterras). In Nashville zijn wel erg veel zwervers. We zijn ook even in gesprek geweest met een paar zwervers. Ze wilden graag met je op de foto, de ene had een pacemaker en liet trots zijn wond zien. Met een klein bedragje dat we hem in de handen drukten was hij erg blij.

We zijn aardig op tijd weer terug gereden met de bus want we waren best wel moe, dit warme weer pakt je wel. Maar wat op tijd naar bed en morgen op tijd eraf. We hebben weer wat kilometers voor de boeg.

1. Antje de Ruiter_Brink:
    27 september 2017
    Maar goed dat dit een rustdag was met alles wat niet werkt. Raar van het badpak. Hopelijk in de volgende plaats wel te koop. Juist met deze temperatuur is het wel lekker om even af te koelen. Lekker slapen, gezond weer op en een fijne rit morgen.
  2. Mannie mannes:
    27 september 2017
    al weer een verhaal dat was ook wat badpak weg dan maar in onderbroek veel plezier nog
  3. Ankie:
    28 september 2017
    Haha Ria moest er even om lachen. Dat zou mij ook zo kunnen overkomen. Graag willen afkoelen en dan.... badpak weg. En maar zoeken....Gelukkig zijn ze te koop!!!